اهم skill الانسان لازم يتعلمها في حياته كلها هي “يمشي حاله” وفي اقاويل اخري “يزق يومه”…
ونقطة البداية في هذه التفصيلة اللي اقسم بالله بتحسن مستوي المعيشة ىالعلاقات والشغل والنفسية وكله هي ايه بقي؟ مرهمة الايجو….
لو تعدي، عديها
طاب ولو ماتعديش؟ اقفل الصفحة.
واكاد اجزم، ان كله… كلللللله… بيعدي بالوقت.
كمية التفاصيل اللي بنقف عندها وممكن مانقفش…
دا كسر عليا في الشارع
دا سمعني كلمة مش عارف ايه
دا ماباركليش
دا بيستنصح عليا في الشغل
دا سرقت فكرتي
دا بيقول اني سرقت فكرته
… الخ
مشوا اليوم… ودا قرار. قرار بيتاخد بوعي ومجهود … بس جميل ومريح مع اللي يستاهل، وبالمناسبة، كياد مع اللي مايستاهلش